Press- och informations­material

Här hittar du bland annat bilder och pressinformation, samt kontakt­uppgifter till personer i kommunen som brukar uttala sig i medier.

• Kommunikationskanaler
    Vi använder oss av flera olika kommunikationskanaler för att komma i kontakt med våra kommuninvånare.
  • Pressbilder
    Bland kommunens pressbilder hittar du bilder på kommunalråden, kommun­direktören och några av de kommunala byggnaderna i Östersund. På Östersundspulsens webbplats hittar du fler bilder och filmer: Ostersundspulsen.se
  • Presskontakter
    Här kan du som journalist hitta kontaktuppgifter till vår medie­kommunikatör samt några av våra verksamhetsansvariga chefer och politiker.
  • Pressmeddelanden
    Här hittar du Östersunds kommuns pressmeddelanden.
  • Profilmanual
    Kommunens digitala profilmanual består av 15 kapitel och innehåller både anvisningar och exempel. Här hämtar du även filer som är kopplade till den grafiska profilen.
  • Sponsring
    Östersunds kommun arbetar med sponsring som ett verktyg för att profilera Östersund. Syftet är att påverka människors bild av Östersund positivt och att stärka kommunens varumärke.
  • Varumärket Östersund
    Vad gör Östersund attraktivt att besöka eller flytta till? Vad särskiljer Östersund från andra platser och vilken bild vill vi förmedla av vår stad? Det summerar vi i platsvarumärket.

Sidan uppdaterad 2024-01-10