Faktura till digital brevlåda
Du som är ansluten till en digital brevlåda kan få dina fakturor digitalt.
Har du ingen digital brevlåda i dag så kan du ansluta dig till en för att få kommande fakturor dit. Om du är ansluten till en digital brevlåda kommer dina fakturor dit automatiskt, såvida du inte har e-faktura också. Om du har både e-faktura och digital brevlåda så kommer du få e-faktura.
Vad är en digital brevlåda?
Med en digital brevlåda får du post från myndigheter och kommuner digitalt istället för på papper. Den digitala brevlådan tar du del av via webben eller mobilapp. Du loggar in med hjälp av bank-ID. Det kostar inget att ha en digital brevlåda.
Genom en digital brevlåda tar du emot din post på ett säkert, miljövänligt och snabbt sätt. Digitala utskick minskar mängden papper, transporter och pengar för porto. Det går också snabbare för dig att få dina fakturor och du kommer åt din post via din digitala brevlåda när som helst. Det är dessutom säkrare att leverera din post, eftersom du loggar in med bank-ID för att ta del av din faktura.
Läs mer om vad en digital brevlåda är (hos Skatteverket)
Hur ansluter jag mig till en digital brevlåda?
En digital brevlåda skaffar du enklast genom att besöka Skatteverkets webbplats. Där får du information om vilka digitala brevlådor du kan skaffa. Du registrerar dig med bank-ID och använder sedan ditt bank-ID för att logga från vilken enhet som helst.
Anslut dig till en digital brevlåda (hos Skatteverket)