Besök en lekplats eller park

Barn gungar i gunga

Foto: Johannes Poignant

I våra parker och grönområden finns det utrymme för såväl lek som stillhet. Visste ni att det i Östersund finns drygt 50 lekplatser som kommunen ansvarar för.

Birgers äventyrspark

Balansera, hoppa och rör på dig. I Dalhemsparken på Frösön ligger Birgers äventyrspark.

Parker

Parker och grönområden är stadens lungor som renar luften vi andas. De är också perfekta för att spendera en dag utomhus. Under sommaren har träden en svalkande effekt. På vintern blir det perfekt för ett nära utflyktsmål. I kommunens parker finner du möjligheter till både lek, motion och vila.

Lekplatser

I Östersund finns också drygt 50 lekplatser som kommunen ansvarar för. I Dahlhemsparken på Frösön hittar du bland annat Birgers äventyrspark. Här kan du balansera, hoppa och röra på dig!

Vinterparken

Under vintertid hittar ni Vinterparken på isen vid Badhusparken. Här kan du åka skidor, skridskor, sola i någon av solstolorna som står uppställda och grilla! Perfekt en solig vinterdag.

Sidan uppdaterad 2024-04-11