8. Profilprodukter

Kommunens profilprodukter ska hålla god kvalitet och upplevas som meningsfulla. Produkterna ska vara kontrollerade så att de inte innehåller miljöfarliga ämnen eller på annat sätt är skadliga. De ska vara tillverkade under goda arbetsförhållanden.

Övergripande riktlinjer

Som dekor på kommunens profilprodukter kan alla delar i platsvarumärket Östersunds profilprogram användas (det vill säga Östersundshjärtat, pulsen, silhuetten eller Östersundslogotypen). Färg på produkt och tryck väljs ur kommunens eller platsvarumärkets färgpalett. Se bildexempel nedan.

Om det är tekniskt svårt att applicera symbolen direkt på underlaget kan en etikett eller märke vara ett bra alternativ. Symbolen kan även präglas, etsas eller dylikt direkt i underlaget.

Profilprodukter finns att köpa i kommunens kundcenter på Österäng i Östersund.

Exempel på profilprodukter

Tre buffar i olika färger.Förstora bilden

Buff med Östersundslogotypen och pulsen.

Svart datorväska med bärhandtag.Förstora bilden

Laptopväska med Östersundslogotypen.

En svart och en vit mössa.Förstora bilden

Mössa med regnbågshjärtat.

Svart musplatta.Förstora bilden

Musplatta med regnbågshjärtat.

Nyckelring i metall formad som ett hjärta, med ett vitt Östersundshjärta tryckt ovanpå en blå bakgrund.Förstora bilden

Nyckelring med Östersundshjärtat.

Fyra reflexarmband i olika färger.Förstora bilden

Reflexer med Östersundslogotypen.

Flaska i borstat stål med skruvlock. I skruvlocket sitter det en röd tygrem. Bredvid flaskan andra skruvlock med olika färger på tygremmarna.Förstora bilden

Stålflaska med Östersundslogotypen och pulsen.

Svart ståltermos med ett vitt Östersundshjärta.Förstora bilden

Ståltermos med Östersundshjärtat.

Vit t-shirt med ett stort regnbågshjärta mitt på bröstet.Förstora bilden

T-shirt med regnbågshjärtat.

Gråa stickade tumvantar med ett vitt Östersundshjärta på ovansidan.Förstora bilden

Tumvantar med Östersundshjärtat.

För dig som medarbetare

På Insidan hittar du webbshopen för profilprodukter. Här kan du bland annat köpa kläder, accessoarer kontorssaker, souvenirer och väskor. Om du vill titta på profilprodukterna så finns de även utställda i kundcenter på Österäng.

Profilprodukter webbshop (endast medarbetare) »

Sidan uppdaterad 2024-01-08