Publicerad 2022-01-14

Ring eller mejla till Kundcenter istället för att besöka oss – så långt det är möjligt

I första hand ber vi dig som behöver kontakta Kundcenter att ringa 063‑14 30 00 eller mejla kundcenter@ostersund.se.

bild på en person som håller i en telefon

Om du är osäker på om ditt ärende kräver ett besök eller inte är du välkommen att ringa till oss och stämma av om ärendet går att lösa via telefon eller inte.

Detta gäller även dig som är vaccinerad. Hjälp oss minska trängsel och väntetider genom att endast de som behöver besöka oss gör det.

Kundcenters kontaktuppgifter och öppettider (observera att receptionen är stängd för lunch mellan klockan 12.00-13.00.

Behöver du tolk?

Talar du varken svenska eller engelska kan du be någon som gör det att ringa åt dig. Den som ringer åt dig behöver inte känna till ditt ärende utan bokar bara en tid till dig. Då ringer kommunen upp dig tillsammans med en tolk. Detta gäller främst ärenden som rör ekonomiskt bistånd eller frågor om förskoleplats och skolplats.

Tips. Prenumerera på våra nyheter och servicemeddelanden så håller du koll på viktig information från Östersunds kommun. Börja prenumerera

Sidan uppdaterad 2022-01-14