Publicerad 2018-12-04

Ny drift på Tingshuset - detta händer just nu

Sedan första oktober 2018 har Östersunds kommun tagit över driften och utvecklingen av Tingshuset. Tidigare sköttes driften av föreningen Gamla Tingshuset.

- Det som händer nu är att personalen och jag försöker skapa nya visioner tillsammans och tillvarata de goda idéer och arbetssätt som finns, säger Johan Nordin, enhetschef för fritidsgårdarna och Tingshuset.

Lokaler bokas som förut via administrationen, mailadresser och kontaktuppgifter finns längst ner på denna sida. Det går också bra att ringa kommunens kundcenter för att komma i kontakt med Tingshusets administratörer.

Caféet drivs också i fortsättningsvis av Hej Främling och deras övriga aktiviteter fortsätter som vanligt.

- Övriga funktioner skall förhoppningsvis löpa på med så lite avbrott som möjligt. På kort sikt är vår plan att göra några anpassningar i lokalerna för att de ska funka bra för verksamheten, säger Johan Nordin.

- Den långsiktiga utvecklingen av Tingshuset kommer att växa fram över tid. Vi följer kommunens politiska mål och jobbar bland annat efter Plan för kulturPDF och Mer Östersund. Utöver det är vårt fokus att behålla det som funkar bra och utveckla det som går att utveckla.

För mer information, kontakta:

Johan Nordin – Enhetschef, johan.nordin@ostersund.se

Erja Birath – Administratör, erja.birath@ostersund.se

Joakim Sandström – Verksamhetsutvecklare, joakim.sandstrom@ostersund.se

Kundcenter, 063-14 30 00

Sidan uppdaterad 2018-12-06

Använd vår mobilapp

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag. Här hittar du också vägen direkt in till kommunens kundcenter.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen