Prata med Soc!

Lekande barn i urban miljö

För oss är det både kul och viktigt att ha kontakt med er! Undrar du något, tycker du att vi har uttryckt oss konstigt eller har du något annat du vill berätta för oss?

Det är viktigt för oss att det känns enkelt för dig att få kontakt och att du kan få svar på dina frågor och funderingar!

kommunens kundcenter jobbar människor som är proffs på att svara på frågor. Om du ställer frågor som har med socialtjänsten att göra så kommer du att få prata med en specialist på det området, som kan svara på det mesta.

Tystnadsplikt och anmälningsplikt

De som jobbar på socialförvaltningen har tystnadsplikt samtidigt som de har anmälningsplikt. Det betyder att de inte berättar för någon annan vad ni pratat om, om inte du säger att det är okej. MEN om de får veta något som gör dem oroliga måste de rapportera det vidare, så att du kan få hjälp.

Du behöver inte berätta vad du heter eller vem du är när du kontaktar kundtjänst, om du inte vill. Du kan däremot inte vara anonym om du redan har berättat vem du är eller om det framgår på något annat sätt.

Hör av dig till Kundcenter!

Behöver du hjälp?

Om du, eller någon annan, behöver hjälp eller om du av någon annan anledning behöver komma i kontakt med oss, så ser kundcenter till att du hamnar rätt.

Om du behöver akut hjälp ring 112 för att komma till SOS Alarm. Läs mer på sidan Akut hjälp

På sidorna om Stödgrupper för barn och unga och Stöd till barn/unga med psykisk ohälsa kan du läsa mer om de många olika sorters hjälp som finns att få.

UMO - din ungdomsmottagning på nätetlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster förklarar bra vad anmälningspliktlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, tystnadsplikt och sekretesslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster handlar om.

Sidan uppdaterad 2017-07-26