Publicerad 2017-09-01

Hur nöjda är invånarna som har servicetjänster?

I veckan har det gått ut en enkät till alla medborgare som har servicetjänster.

Mopp på trägolv

Varje år gör Vård- och omsorgsnämnden olika kvalitetsuppföljningar.
Men i höst gör vi den största uppföljning av servicetjänster hittills.

Med servicetjänster menas:

  • Städning
  • Klädtvätt
  • Byte av sängkläder
  • Inköp & fönsterputs

Syftet med uppföljning är att ta reda på hur kommuninvånarna med servicetjänster upplever den hjälp de får.

- Det är mycket viktigt för oss att få veta vad medborgarna tycker, vad som fungerar bra och vad som kan bli bättre. Det ger oss en möjlighet att ytterligare förbättra verksamheten, berättar Ulrika Paulsson, handläggare på Vård- och omsorgsförvaltningen.

Använd vår mobilapp

Få senaste nytt från kommunen direkt i byxfickan. Du når snabbt alla mobila tjänster som du har nytta av i din vardag. Här hittar du också vägen direkt in till kommunens kundcenter.

Läs mer om mobilappen och ladda ner den redan idag!

En hand håller en smartphone med Östersundsappen
Sidan uppdaterad 2017-09-01