Beröm, klagomål och idéer

Har du beröm, klagomål eller tips till någon av kommunens verk­sam­heter? Då vill vi gärna ha reda på det så att vi har möjlighet att förändra och förbättra.

Om du vill lämna beröm, klagomål eller tips på någon verksamhet - tala först med verk­sam­hetens personal. Annars kan du lämna dina synpunkter via vår e-tjänstlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, genom att fylla i vår blankett för synpunktshanteringlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller genom att ringa till kommunens kundcenter på telefon 063-14 30 00.

I e-tjänsten kan du givetvis vara anonymn. Om du däremot lämnar kontaktuppgifter kommer den berörda förvaltningen inom 10 arbetsdagar informera dig om hur dina synpunkter tas om hand. Alla synpunkter dokumenteras och registreras.

Det är den ansvariga chefen som undersöker vad synpunkten beror på och vad som kan göras för att rätta till eventuellt missnöje. Beröm uppmärksammas och alla tips tas tacksamt emot.

Om du inte är nöjd med svaret du får kan du begära att dina synpunkter förs vidare till överordnad chef.

I våra servicedeklarationer kan du läsa mer om vad du kan förvänta dig av kommunen

Alla kommunens verksamheter ska ta fram så kallande servicedeklarationer. I dessa kan du som Östersundsbo få klara besked om vad du kan förvänta dig för service och omsorg från kommunen, och även få information om hur vi arbetar för att rätta till eventuella fel och brister.

Sidan uppdaterad 2017-03-15